Otavamedia

Omanlainen konsepti B2B-mainonnalle

Grudlage suunnitteli ja toteutti Otavamedialle B2B-mainonnan konseptin Omanlaiset, jossa luotettiin yksinkertaistamisen voimaan ja laatumielikuvaa tukevaan kuvakerrontaan ja huomioitiin niin kohderyhmä markkinointipäättäjät kuin mainontaan väistämättä törmäävät omat lukijatkin.

 .

Kun Otavamedia kaipasi B2B-mainonnalleen uutta kulmaa ja ilmettä, johtotähtenä toimi mediatalon oma, tinkimätön periaate. Digi- ja printtisisältöjä tehdään laatu edellä. Ihanan grundismaista, tuumimme me, ja ryhdyimme hommiin.

Niin kuin ehkä tiedätkin, Otavamedian juttu ei ole tarjota yhtä ja samaa maksimaalisille massoille, vaan yksilöllisiä intohimon kohteita erilaisille heimoille. Ja kun lukijasuhde pohjaa ihka aitoon kiinnostukseen eikä pelkkiin klikkiotsikoihin, on jokainen kontakti mainostajalle tavallista arvokkaampi.

Tämän halusimme tehdä näkyväksi.

Taustalla tuikki toinenkin tavoite. Vaikka puhuttelimme ensisijaisesti markkinointipäättäjiä, tiesimme suuren osan mainonnasta näkyvän myös niille kaikkein tärkeimmille tyypeille. Omille lukijoille. Kohdellaan siis ihmisiä ihmisinä, ei karjana.

Näin syntyi konsepti Omanlaiset.

Toteutuksessa luotettiin yksinkertaistamisen voimaan ja laatumielikuvaa tukevaan kuvakerrontaan. Otavamedia kun ei ole se, joka huutaa. Vaan se, joka keskustelee.