Hakola

Hakolateillä

Huonekaluvalmistaja Hakola on suomalainen menestystarina – sellainen, josta monen pitäisi ottaa oppia. Että kuinka brändiin voi olla sisäänrakennettuna jotain niin arvokasta, että se on paljon valmistamiaan huonekaluja suurempaa.

Koska Hakola on asiakas, joka on tehnyt kaiken oppikirjan mukaisesti jo alusta asti, ei visuaalisuuteen ja vahvaan omaan tyyliin kajottu laisinkaan. Kirkastettiin kuitenkin brändiydintä, eli visiota, missiota ja arvoja. Jotta se loistaisi tulevaisuudessa vieläkin kirkkaammin ja varmistettaisiin, että suunta on jatkossakin juuri oikea. 

Maailman reiluimman designyrityksen ensimmäinen ulostulo teki kuitenkin nopean h-käännöksen, kun koronakriisi rimpuili maailmankirjat sekaisin. Viikossa ideasta konkretiaksi muodostui jotain, millä on oikeasti merkitystä: Ystävät-mallisto, jonka muodossa Hakola avasi nettikauppansa myyntikanavaksi 12 suomalaiselle designyritykselle, joiden kivijalkamyynti oli romahtanut.

Idea syntyi Grundlagessa ja toteutettiin yhteistyössä Hakolan tiimin kanssa. Ystävät-mallisto on on tarjolla Hakolan verkkokaupassa torstaina 26. maaliskuuta alkaen. Yhteisenä nimittäjinä kaikille tuotteille on kotimainen valmistus, korkeatasoinen muotoilu ja monessa myös vahva käsityön osuus. Ystävät-mallistossa on mukana Hakolan lisäksi Lundia, Eero Aarnio Originals, Lapuan Kankurit, Peltola, Katri Nuutinen, Lokal, Hetkinen, Kind For Dogs, Himmee, Poiat, Made By Choice ja éN Hats.

Designkaveria ei jätetä.

Greative Director Tauler toimii myös Hakolan luovan johtajan Annaleena Hakolan Business Advisorina.