LV
Brändityöstä 10-vuotiseen yhteistyöhön
Grundlagen tiimi suunnitteli ja toteutti LV:n Vähemmän on juuri sopivasti -oivallukseensa ja -sloganiin kiteytyneen brändiuudistuksen vuonna 2014. Brändi on ollut siitä asti saman tiimin huomassa ja tulokset puhuvat puolestaan: LV:stä on rakentunut bränditavaratalo Bernerin yli 60 brändistä tuottavin.
LV on tuotesarja, jossa ei ole hajusteita tai väriaineita, tai muutakaan ylimääräistä. Hirveän hyvä siis herkkäihoisille. Ongelma oli, että se on sitä myös ihan kaikille, ihon reaktiivisuuteen katsomatta.
Mihin suuntaan siis lähteä puskemaan, jotta useampi ottaisi brändin omakseen?
Valinta kirkastui, kun tehtiin löydös eräästä ihmisjoukosta, joiden elämäntapaan LV solahtaisi saumattomasti – tiedostavat kuluttajat, jotka haluavat vähentää turhista asioista, kuten ylettömästä kemikaalikuormasta ihollaan. Sieltä kumpusi brändin uusi ydinviesti, joka tulisi määrittämään LV:n suunnan tuleviksi vuosiksi ja nostamaan sen bränditavaratalo Bernerin tuottavimmaksi brändiksi, kaikista yli kolmestakymmenestä: Vähemmän on juuri sopivasti.
Ydinviestille luotiin muuan muassa kampanjasivusto sekä kampanjamateriaalia, ei liikaa vaan juuri sopivasti. Kun nimittäin keskittyy niihin asioihin, joilla on oikeasti väliä, ei tarvitse suotta kikkailla. Pätee muuten niin ihonhoitoon kuin brändityöhönkin.
LV:n brändi on ollut Grundlagen huomassa yrityksen perustamisesta asti. Bränditoimistous kattaa kaiken markkinointitekemisen aina brändistrategiasta viikkotasolle. Samalla tekemisen intensiteetillä uudistimme tämän lisäksi kevään 2020 aikana myös LV:n brändisivut www.lv.fi, mistä löytyy uudet kattavat tuotesivut sekä runsaasti tietoa siitä miten tehdään erinomaisia tuotteita vähemmällä. Tiesitkö esimerkiksi mitä kaikkea ihon- ja kodinhoidon tuotteiden sisältämät ainesosat tekevät?
LV:n Brand Manager Sanni Väinölä kertoo yhteistyöstä:
Grundlagen tiimi on lukuisten yhteistyövuosien aikana osoittanut kerta toisensa jälkeen taitonsa kiteyttää tärkeimmän. Reipas palveluasenne ja loistava laatu yhdistettynä konseptuaaliseen ajatteluun on kombona niin kova, että Berner käyttää heitä nyt kolmessa eri brändissä suunnittelutoimistona. Kun konsepti on hyvin tehty, se toimii mitä parhaimpana työkaluna niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina.