Valohai
Kansainvälisille vesille uudella brändi-identiteetillä
Grundlage loi ja jalkautti koneoppimisen alusta Valohaille uskottavan, kansainvälisesti erottuvan ja koneoppimiskehittäjiä puhuttelevan brändi-identiteetin globaalia kasvua silmälläpitäen.
Suomalaislähtöisen, miltei heti kansainväliseen menestykseen ja kasvuun kiirineen koneoppimisen alustan Valohain ei pidä lähteä soitellen ulkomaita valloittamaan – kannattaa sen sijaan pistää soitellen Grundlageen.
Uusi brändi-identiteetti sparrattiin kansainvälistä kasvua silmällä pitäen. Loimme mieleenpainuvan visuaalisuuden, joka kumpuaa valohailaisten uniikista yrityskulttuurista, mutta on toimialalla uskottava ja erottuva. Kokonaisuus puettiin brändikirjaksi ohjaamaan Valohaita eteenpäin ja varmistamaan, että oikea kurssi pysyy kovassakin vauhdissa.
Valohain Chief Marketing Officer, Joanna Purosto, kommentoi yhteistyötämme tyytyväisenä:
Grundlage ylitti odotuksemme vaikka tehtävänanto ei ollut helppo; luo kansainvälisesti erottuva brändi, joka puhuttelee koneoppimiskehittäjiä. Tiesimme mitä halusimme Valohaista sanottavan, mutta emme olleet osanneet kuvittaa tätä visuaaliseksi ilmeeksi. Graafisten elementtien lisäksi Grundlage toi brändiimme ulottuvuuksia, joista emme olisi osanneet alkubriiffauksessa edes haaveilla.
Yhteistyömme jatkuu edelleen brändin jalkautukseen.
Vaikkei hailla edes ole jalkoja.