Turku Energia

Varsinais-Suomen johtavan energiayhtiön brändin päivitys 2020-luvulle

Grundlage suunnitteli ja toteutti Turku Energian brändikirkastuksen vuonna 2019 ja vastasi brändi- ja taktisen mainonnan suunnittelusta ja toteutuksista bränditoimistona vuosina 2019–2023.

Mitä tehdä, kun käsissä on ikoninen brändi, jonka olemus ei ole niin loistava kuin sen sietäisi olla?

Kirkastetaan sitä, toki.

Turku Energia on ollut kiinni turunseutulaisten arjessa jo vuodesta 1898 – ja tehnyt paljon kaikkea hyvää siinä matkan varrella. Sellaista brändiä ei toki kannata laittaa palasiksi. Kannattaa ennemmin tuoda kultajyvät päivänvaloon, että muutkin näkevät ne.

Vanha asiakaslupaus Olemme lähellä, näemme kauas oli loistava lähtökohta Turku Energian “2.0”-brändiulostulolle syksyllä 2019. Grundlage suunnitteli ja toteutti brändikirkastuksen ja monimediaisen ulostulon uudella brändillä: näyttiin niin ulkona kuin sisälläkin, netissä, teeveessä ja paperilla ja kuuluttiin radiossa.

Sittemmin ollaan jatkettu bränditoimistona liki neljän vuoden ajan – ja vuodesta 2022 hoidettu myös taktista mainontaa. Koko paletti siis, mutta oranssi.

Hienoa on, että brändikirkastuksen myötä kaupunkilaisten oma energiakumppani näyttää ja kuulostaa nyt siltä, että muillekin välittyy, kuinka lähellä se on. Ja katse aina huomisessa.

Turku Energian viestintäpäällikkö Anne-Mari Repola-Mäkinen kertoo yhteistyöstä:

"Grundlage on ammattilaistensa osaamisella, ajatuksiamme haastavilla näkemyksillään, taitavalla visuaalisella silmällään ja terävällä kynällään onnistunut kanssamme kuorimaan brändistämme esille version 2.0. Meillä on tarina kerrottavana, Grundlagella taito kiteyttää se asiakkaitamme ja sidosryhmiämme puhuttelevaan muotoon."

Olemme lähellä, näemme kauas – tekoja turkulaisen hyvän energian puolesta