TIVIA

Sivusto ja brändikirkastus Suomen johtavalle tieto- ja viestintätekniikan alan liitolle

Grundlage suunnitteli Tivian uudet verkkosivut ja muotoili brändistrategian, brändilupauksen, jäsenyyteen johdattelevat pääviestit ja Tivian merkityksen tiivistävän hissipuheen.

Meiltä ei aina saa mitä tilaa. Saa mitä tarvitsee. Niin kävi myös Tivian sivustouudistuksen suhteen, samalla nimittäin syntyi vähän muutakin.

Tivia on Suomen johtava tieto- ja viestintätekniikan alan liitto, jonka ydintehtävä on vahvistaa sekä osaajien että Suomen digitaalista kilpailukykyä. Aikamoisen tärkeä juttu siis. Mutta tiedäthän sen legendan suutarin lapsen kengistä? Jep. Liiton oma verkkosivusto kaipasi hieman kohentelua.

Tivian juuret johtavat jo vuoteen 1953, joten ei mikään ihme, että sisällöt olivat ajan mittaan päässeet iloisesti rönsyilemään. Kävijän oli vaikea hahmottaa erityisesti olennaisin: miksi Tivian jäseneksi kannattaa liittyä? Kirkastusta kaipasi myös brändin ydin. Mistä koko Tiviassa oikeastaan olikaan kysymys?

Vaikka budjetti ei ollut ylenpalttinen, tiesimme ettei kaikkia haasteita ratkaistaisi vain saitin pintapuolisella uudistuksella. Niin syntyivät brändistrategiabrändilupaus, jäsenyyteen johdattelevat pääviestit ja Tivian merkityksen tiivistävä hissipuhe. Kivijalka, jonka päälle selkeytetty, suoraviivaistettu ja napakasti jäsenyyteen ohjaava sivusto oli ilo koostaa.

Niin ja hei tämäkin vielä: Tivian 70-vuotistunnus. Se tehtiin sataprosenttisesti briiffin mukaan. Tyylikästä ja modernia tilattiin. Ja sellainen suunniteltiin.