SATO

Ai miten ihanan yllätyksetöntä

Asuminen on asia, jossa yllätykset harvoin ilahduttavat. Mainittakoon nyt vaikka putkirikko tai käsistä karannut lämmityslasku. Siksi päätimme vakaan ja luotettavan SATOn kanssa kääntää brändin heikkoutena pidetyn tylsyyden vahvuudeksi. Ja mennä toteutuksessa reippaasti päätyyn asti. Keväällä 2022 aloitettiin, eikä yllätyksiä näkynyt asumisessa vielä tänäkään keväänä. Ja päätimmekin yksissätuumin jatkaa mukavasti toiminutta konseptia.

Mutta palataanpa vielä ihan alkuun. Kun vastuullisen vuokra-asumisen asiantuntija SATO nimittäin kilpailutti mainostoimistokumppanuutensa keväällä 2022, tehtävänanto sisälsi markkinoinnin luovan suunnittelun ohella brändin position ja arvolupauksen kirkastamisen. Kisan lopputulos taidettiin kyllä jo spoilata. Luovan energian ja strategisen näkemyksen liitto kotiutti SATOn Grundlageen.

Tutkimusdataa, tavoitteita, kuluttajakäyttäytymistä ja kilpailijakenttää tarkalla silmällä tutkittuamme päätimme jättää toimialalle tyypillisen kotoilun sikseen ja keskittyä SATOn luomiin asumiseen puitteisiin. Kodit kun ovat aina erilaisia ja asukkaidensa näköisiä, ja hyvä niin. Mutta asumisen rutiinit puolestaan ovat SATOn yli 80 vuoden kokemuksen myötä aina aika lailla ennalta arvattavia. Suorastaan ihanan tylsiä. Yllätyksettömyydestä tulikin luovan tarinankerronnan kulmakivi.

Etsimme kumppania, jolla on vahvasti asiakasymmärrykseen ja toimialaosaamiseen perustuva näkemys, kyky toteuttaa luovat ideat ja rohkeus haastaa meitä arjessa. Grundlagessa tämä toteutui. Ennen kaikkea meidät vakuutti kirkas näkemys siitä, miten SATOn asiantuntemus ja pitkä kokemus vastuullisena vuokranantajana tuodaan luontevaksi osaksi luovaa markkinointia.

 

Laura Laamanen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, SATO

Arvolupaus tiivistyi sanoihin Elämäsi koti. SATOlta kun löytyy jokaiseen elämäntyyliin ja -vaiheeseen sopiva koti, jossa voi asumisesta stressaamisen sijaan keskittyä vain elämään sitä itselle parasta elämää. Ja yllätykset saa sitten hankkia ihan omalla tavalla.