Laitilan Wirvoitusjuomatehdas
Oivaltavalla konseptilla ilmatilaa pikkulonkerolle
Grundlage suunnitteli ja jalkautti Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan Panama-greippilonkerolle mainonnan konseptin, joka erotti sen kilpailijoista yksinkertaisella oivalluksella: greippi on keltaista eikä suinkaan harmaata.
Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan Panama Long Drink on mainio greippilonkero. Ei vain ole helppoa olla mainio greippilonkero Suomessa, missä on noin kaksi lonkeroa, se harmaa ja sitten se toinen.
Ja harmaaksi lonkeromielikuva todella on tehty: markkinointipanostuksia pelkästään vuoden sellaisimpaan päivään on syydetty vuodesta 2018.
Toivottoman hyvä tilanne pikkulonkerolle siis.
Koska kukaan ei ole koskaan nähnyt harmaata greippiä.
Laitilan Panama on nimittäin keltainen eli greipin värinen lonkero. Konseptoitiin siis yksinkertainen oivallus kampanjaksi, jotta muutkin saisivat yksinkertaisen oivalluksen aikakautena, jolloin ruuan alkuperä ja aitous kiinnostaa – että mistä harmaus tulee ja miksi, koska greipistä ei ainakaan.
Laitilassa sen sijaan energia tulee tuulesta ja greippijuoma on greipin väristä.