mec
Pienen budjetin täydellinen brändiuudistus
2020 Grundlage suunnitteli ja toteutti askartelutarvikebrändi mecin somessa orgaanisesti ja positiivisesti puhututtaneen kokonaisvaltaisen brändiuudistuksen visuaalisuuksineen, tonaliteetteineen, brändiytimineen ja verkkosivuineen, vastasi vuoteen 2024 brändin mainonnasta ja somepreesensistä suunnittelusta toteutukseen ja mm. herätti naftaliinista ikonisen Touko-Poukon.
M.E.C. Tiedäthän. Tai et varmaan tiedä, ja siinä ongelmakin.
M.E.C on legendaarinen askartelu- ja toimistotarvikebrändi, joka hassua kyllä on kaikkien tunnistama mutta harvan tuntema.
Vaikka räikeä gradientti on joskus vastaus kaikkeen, päätimme kuitenkin aikamatkustuttaa M.E.C:in nykypäivään: brändi pistettiin paloiksi, visuaalisuus raikastettiin, brändi sai kujeilevan, ihan omalaatuisensa äänen ja mec uudistettuine kirjoitusasuineen taakseen kyseenalaistamattoman selityksenkin – mec, More (than) Eight Colours. Laskimme, ja niitä on ainakin sen verran.
Vuoden 2020 lopulla mecille rakennettiin myös ihan oma, www.mec.fi-muotoinen kohta internettiin. Siellä on muun muassa sellaisia monumentaalisia keksintöjä, kuten Muovailuvahaprofetia, Rohkaisulausepankki ja Internetin hiljainen huone, ja toki Yhteistyöosio, kuten jokaisella itseään arvostavalla maailman kunnianhimoisimmalla askartelutarvikebrändillä pitäisi olla (rahoituksen kokoaminen Ahvenanmaan ostoa varten on jo aloitettu, ja iloksemme voimmekin ilmoittaa kassaan kertyneen jo 0 €).
Hirveä hussle jatkuu myös IG:n ja Fb:n puolella @mecfinland, ja olemme aika varmoja, että viimeistään loppuvuotena julkaistu kaikkien tuntema brändipresentterimme vie meidät seitsemällä videollaan kohti tavoitettamme: pastellinsävyisen muovailuvahan listautumista pörssiin.