Leadoo
Visuaalisuus ja brändi-identiteetti martech-kasvuyritykselle
Grundlage suunnitteli ja toteutti Leadoolle brändi-identiteetin ja visuaalisuuden vahvalla kuvituskonseptilla, joka kertoi liiketoiminnasta mieleenpainuvalla tavalla, erotti Leadoon toimialallaan ja välitti sen ydinajatuksen.
Leadoo on martech-kasvuyritys, jonka kehittämällä softalla asiakasyritys voi rakentaa nettisivuilleen liidejä generoivia myynti- ja asiakaspalvelubotteja – ja lukemattoman määrän vieläpä. Liidi on potentiaalinen ostava asiakas, jonka kanssa pyritään aloittamaan dialogi sijoittamalla botit osuviin paikkoihin. Ensin botti kartoittaa asiakkaan tarpeen, minkä jälkeen tältä kysytään yhteystietoja.
Ja lopputulema? Tiedämme, mitä kävijä haluaa ja miten tämän tavoittaa. Se on liidien kuumuusasteikolla pahuksen kuuma.
Brändin visuaalisuus ja identiteetti olivat tipahtaneet kasvun vauhdista. Tarvittiin jotain, mikä erottaisi Leadoon toimialalla ja josta välittyisi Leadoon ydinajatus.
Leadoolla on omat huipputiimi markkinoinnissa ja taito implementoida itse. Grundlagen tehtävä oli luoda visuaalisuus ja työkalut sen hallintaan: selkeä suunta brändi-identiteetille ja visuaalinen identiteetti vahvalla kuvituskonseptilla, joka kertoisi liiketoiminnasta mieleenpainuvalla tavalla.
Boteista haluttiin rakentaa asiakkaita palveleva ja leadeiksi tehokkaasti ohjaava mielikuva – kaikkea muuta kuin ärsyttävää pakkomyyntiä siis. Niinpä boteille luotiin tarina, jossa asiakkaat ovat oikeasti ottaneet botit omikseen ja tykkäävät käyttää niitä.
Ja mikseivät tykkäisi, kun siinä voittavat kaikki.