AINOA

Voitokas identiteettiuudistus

Grundlage suunnitteli ja toteutti kauppakeskus AINOAlle uuden luovan konseptin, brändilupauksen ja identiteetin, jotka siivittivät Tapiolan helmen Commercial Space of the Year -kategorian voittoon NCSC Finland Awards -tilaisuudessa huhtikuussa 2024.

Löysimme helmen honkien helmoista. On nimittäin kauppakeskuksia ja sitten on AINOA. Tuo kylä keskellä Tapiolaa, Suomen suurimman kävelykeskustan ja kulttuuripalveluiden sydämessä. Puutarhakaupunkilaisten oma olohuone, jossa kahvitella rauhassa, löytää palveluita, piipahtaa uniikeissa kaupoissa, keksiä kulinaristin kielenkantaa kutkuttelevia ravintoloita. Ja hoitaa ihan arkisia askareita liikunnasta lottoon. Aivan mainio paikka ja lähtökohta talven 2023 kilpailutuksen jälkeen alkaneelle yhteistyölle.


Alkuvuoden me rakensimme yhdessä brändistrategiaa, kaivoimme esille kilpailuetua, annoimme lupauksia ja pidimme niitä, hieman haastoimme nenänpäät pakkasesta punaisina ja jihuu, valmista! Löysimme toisemme myös maalissa. Syntyi uusi luova konsepti, lupaus ja identiteetti, josta rakentaa tekemistä ja kampanjoita kauppakeskukselle, joka ei halua kasvaa vain isoksi. Vaan sydämeltään suureksi.


Sillä tavalla suureksi, että MUMS! vaan piilottaa herkuttelun iloa arjen sisään tai heittää kannat kattoon juhlaväen iloksi ja hyödyksi. Sellainen on AINOA, jonka 10 vuotta kestänyt tarina on vasta alussa.