Kävijöitä kivijalkaan!

Paikallinen haku ja löydettävyys on avain paikallisiin asiakkaisiin

Nykyajan digitaalisessa aikakaudessa paikallinen haku ja näkyvyys on välttämätöntä yrityksille. Asiakkaat etsivät tuotteita tai palveluita Googlella ja eri sovelluksilla. Palvelun tai tuotteen löytäminen ei aina edes edellytä hakemista – älylaitteet osaavat myös ehdottaa tuotteita ja palveluita sijainnin ja käyttäjän historian perustella. Jos liikkeesi ei näy paikallisen haun tuloksissa menetät asiakkaita kilpailijoillesi.

76 % paikallisesti hakeneista vierailee myymälässä 24 tunnin sisällä.

Miksi paikallinen haku on tärkeää?

Lisääntynyt näkyvyys verkossa: Paikallinen hakukoneoptimointi auttaa yritystäsi sijoittumaan korkeammalle haun tuloksissa (SERP), mikä ratkaisee sen, löytävätkö asiakkaat liikkeesi, kun he etsivät tuotteita tai palveluita läheltä.

Parantunut bränditunnettuus: Optimoimalla verkkosivustosi, Google Maps -listauksesi paikallista hakua varten, lisäät bränditunnettuutta ja rakennat positiivista ja läheistä mielikuvaa yrityksestäsi.

Välitön asiakassuhde: Paikallinen hakuoptimointi lisää verkkosivustosi liikennettä ja vuorovaikutusta; parantunut vuorovaikutus sitouttaa asiakkaita ja lisää tutkitusti myyntiä jo lyhyelläkin aikavälillä.

Yli 60 % verkkoliikenteestä tulee haun kautta.

Tutkittua kasvua

Googlen tutkimuksen mukaan 76 % paikallisesti hakeneista vierailee myymälässä 24 tunnin sisällä.

BrightLocalin tutkimus näytti, että 72 % kuluttajista luottaa online-arvosteluihin yhtä paljon kuin henkilökohtaisiin word-of-mouth suosituksiin.

Mozin SEO-tutkimus selvitti, että paikallinen hakuoptimointi voi kasvattaa sivustoliikennettä 15 % ja lisätä liidejä 40 %.

Miten parannat kivijalkaliikkeesi näkyvyyttä paikallisessa haussa?

Optimoi kaikki paikalliseen hakuun: Käytä oikeita avainsanoja kaikissa sivustosi ja somesi sisällöissä ja muista aina yrityksesi nimi, osoite ja puhelinnumero. Tee näistä tiedoista vuorovaikutteisia siten, että kävijä löytää sinut yhdellä klikkauksella.

Hallitse Google Maps -listaustasi: Varmista, että yrityksesi listatus on tarkka ja ajan tasalla, ja lisää valokuvia, videoita ja asiakasarvosteluja. Muist myös esitellä tuotteesi ja palvelusi.

Luo viittauksia: Katso, että olet listattuna paikallisissa hakemistoissa ja verkkojulkaisuissa. Linkit muualta ovat kuin askelmerkkejä kauppasi ovelle.

Kannusta arvosteluihin: Pyydä asiakkaitasi jättämään arvosteluja Google Maps -listaukseesi, Facebook -listauksellesi ja muille arvostelualustoille.

Seuraa näkyvyyttäsi paikallisesti: Käytä analytiikkatyökaluja verkkosivustosi liikenteen ja paikallisen haun sijoituksen seuraamiseen.

Yli 25 % asiakkaista tekee valinnan haun antamien tietojen perusteella käymättä koskaan yrityksen www-sivuilla

Mihin tarvitset hyvää kumppania?

Voit toteuttaa paikallisen hakuoptimoinnin strategiat itse – matalalla rikkuvat hedelmät kannattaakin ehdottomasti poimia heti omin käsin. Yhteistyö kanssamme antaa sinulle asiantuntemusta ja resursseja tulosten maksimoimiseksi. Autamme asiakkaitamme seuraavissa asioissa:

Kattavat verkkonäkyvyyden auditoinnit: Parannuskohteiden tunnistaminen ja räätälöidyn strategian kehittäminen asiakasmäärän ja liikevaihdon kasvattamiseksi.

Avainsanatutkimus ja -optimointi: Valitsemalla verkkosivustosi ja muissa sisällössä ja listauksissa käytettävät avainsanat ja tekstit, jotka parantavat yrityksesi sijoitusta käyttäjien hauissa suhteesssa kilpailijoihin.

Sivuston optimointi: Verkkosivuston rakenteen ja sisällön parantaminen paikalliseen hakuun.

Paikallisten siteerausten luominen: Listausten hankkiminen kaikkiin relevantteihin verkkojulkaisuihin ohjaamaan kävijöitä sinun palveluidesi ja tuotteidesi pariin.