Turun parhaaksi shortlistattu AD Tarmo Helminen Grundlagen tiimiin.
Julkaistu 20.02.2020 11:48 | Päivitetty 14.09.2023 13:15
Liikevaihtonsa vuodessa tuplanneen mainostoimisto Grundlagen rivit ovat saaneet työmäärän moninkertaistumisen myötä kaivattua vahvistusta riveihinsä, kun konseptisuunnittelija Tarmo Helminen aloitti tammikuun alussa kahdeksantena grundlagelaisena. Helminen on juuri tuomaroidussa Vuoden Mainos -kilpailussa menestyksekkäin AD Turun alueella.
Briiffin Art Directorina aiemmin toiminut Helminen on vastannut esimerkiksi Valmet Automotiven menestyksekkäästä brändiuudistuksesta ja rekrytointikonseptista, Nivean asiakkuudesta sekä TOK:n Seurahuoneen, Walon, Edisonin ja kohta avattavan Original Sokos Hotel Kupittaan brändäyksistä ja lanseerauksista. Vahva digitausta on periä vuosista Aucorin konseptisuunnittelijana.
- Turussa ei ole aiemmin ollut mainostoimistokentällä vaihtoehtoa, jonne olisi voinut edes haluta vaihtaa. Grundlagen toiminta on yleisesti herättänyt suunnittelijakunnan mielenkiinnon ja monesti ollaan puheltu, että “mitä ne siellä kivijalassa oikein tekee?”, naurahtaa Helminen.
- Ensitapaamisen jälkeen oli täysin selvää, missä haluan uraani edistää. Kunnianhimo, paska huumori ja mielenkiintoiset ihmiset vakuuttivat, mutta täysin pidättelemätön halu tehdä asioita toisin oli viimeinen niitti päätökselleni.
Grundlage keskittyy pääsääntöisesti kartoittamaan asiakkaan liiketoiminnallisia epäkohtia ja antamaan hoitoa sinne, missä kipu on kovin. Vuoden 2019 suunnittelutyöt ovat pääosin olleet brändin oikeaan suuntaan muotoilua ja konseptointia. Nimensä mukaisesti toimisto aloittaa kartoittamisen ja rakentamisen kivijalasta.
- Meillä on paljon töitä, joten en todellakaan tuhlaa kenenkään aikaa jonnin joutavaan ja sinnepäin tekemiseen, en asiakkaan enkä tiimini. Olen asiani kanssa tosissani ja annamme kaikkemme, joten odotan samaa myös asiakkailta, kertoo mainostoimiston toimitusjohtaja Mari Tauler.
- Grundlagen slogan, Et saa mitä tilaat, ohjaa kaikkea toimintaa. Haluan aidosti tarjota suunnittelijoille ympäristön ja kulttuurin, jossa saa vapauden viedä aivoituksensa muotoon, joka parhaiten palvelee asiakasta. Kilpailu alalla on kovaa ja erilaisia brändiosaajia nousee markkinoille jatkuvasti. Myös asiakkailla on kova työ vertailla palveluntarjoaja, joka oikeasti osaa monipuolisesti ja moniulotteisesti asiansa. Tämä on luottamusbisnestä ja siksi suhtaudun asiakassuhteeseen kun avioliittoon, ynnää Tauler ja iloitsee suhteestaan Helmisen kanssa.