Turku Energia valitsi luovuuden ja selkeät prosessit– bränditoimistona jatkaa Grundlage
Julkaistu 30.06.2022 09:10 | Päivitetty 14.09.2023 13:15
Turku Energia valitsi laajamittaisen kilpailutuksen lopputuloksena mainostoimistokumppanikseen Grundlagen. Toimisto on jo aikaisemmin toiminut Turku Energian brändikumppanina, joten valinnan myötä kaksikon yhteistyö syventyy ja laajentuu kattamaan markkinointiviestinnän läpi linjan, brändisuunnittelusta taktisiin kampanjatoteutuksiin, mediasuunnitteluun ja kampanjaohjaukseen.
Energiatoimiala, jota Turku Energia monipuolisella tarjoomallaan vahvasti edustaa, on kokenut yllätyksiä kevään mittaan ja maailman tilanne haastaa nyt toden teolla. Tämä ei kuitenkaan ole hidastanut yhteistyön käynnistymistä, vaan bränditoimisto on hypännyt sujuvasti myös taktisen mainonnan pyörittämiseen.
”Turku Energia on luottanut brändinsä meidän käsiimme lähes toimistomme perustamisesta lähtien. Tähän mennessä olemme onnistuneet tekemään yhdessä mitatusti vaikuttavaa brändimarkkinointia, mistä olemme tiiminä tosi ylpeitä. Nyt pääsemme linjaamaan energiayhtiön koko markkinointiviestinnän aina taktiseen konversiomainontaan ja asiakaspidon toimenpiteisiin asti,” maalailee Grundlagen suunnittelujohtaja Heidi Haila. “Energia-alan toimintaympäristön muutokset, kuten kasvava vaatimus kestävän kehityksen mukaiseen energian tuotantoon ja kunnianhimoiset tavoitteet hiilineutraalin Turun rakentamiseksi, tarjoavat herkulliset lähtökohdat luoda maailmaa askel askeleelta paremmaksi muuttavaa markkinointiviestintää. Tämänhetkisen vastuullisuuskeskustelun keskellä, on raikasta päästä ratkomaan asioita energiayhtiön kanssa, joka pystyy aidosti vaikuttamaan omalla toimialueellaan”, Haila innostuu.
”Halusimme löytää Turku Energialle sopivimman ja monipuolisiin tarpeisiimme vastaavan, samalla kuitenkin ketterän ja ennen muuta luovan toimistokumppanin. Kilpailutuksen aikana halusimme sekä tarkastella omaa toimintaamme että haastaa tulevan kumppanimme prosesseja ja luovuutta perinpohjaisesti. Grundlage on pystynyt vastaamaan tarpeisiimme mainiosti,” sanoo Turku Energian brändistä vastaava viestintäpäällikkö Anne-Mari Repola-Mäkinen.