Suomen tunnetuin vuokranantaja SATO valitsi strategiseksi mainostoimistokumppanikseen Grundlagen
Julkaistu 19.05.2022 08:10 | Päivitetty 14.09.2023 13:15
SATO kilpailutti mainostoimistokumppanuuden alkuvuonna. ”Vuokra-asumisen markkina on jatkuvassa muutoksessa. Vaikka SATO on yksi Suomen suurimpia vuokranantajia ja brändinä erittäin hyvin tunnettu, arvolupaus ja brändin positio kaipasivat kirkastamista. Kilpailutuksessa etsimme kumppania, jolla on asiakasymmärrykseen ja toimialaosaamiseen perustuvaa näkemystä, kykyä toteuttaa luovat ideat ja rohkeutta haastaa meitä arjessa. Grundlagessa meidät vakuutti ennen kaikkea kirkas ja selkeä näkemys siitä, miten SATOn asiantuntemus ja pitkä kokemus vastuullisena vuokranantajana tuodaan luontevaksi osaksi luovaa markkinointia.” kertoo SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Laamanen.
”Markkinointiviestinnässä keskitytään SATOn luomiin asumiseen puitteisiin eikä toimialalle tyypillisesti varsinaisiin koteihin. Koti on aina asujansa näköinen, mutta varsinainen asuminen on SATOn kahdeksankymmenen vuoden kokemuksen myötä vaivatonta, yllätyksetöntä ja ennalta arvattavaa. Yllätyksettömyydestä tuli samalla luovan tarinankerronnan kulmakivi.” summaa Grundlagen strategiajohtaja ja Helsingin toimiston vetäjä Sari Heinilä.
Markkinointiviestinnän konsepti tiivistyy sanoihin Elämäsi koti. “Markkinointikonseptin keskiöön nostettiin kaikille asiakassegmenteille tärkeä SATOkodissa asumisen helppous ja vaivattomuus. Elämäsi koti sisältää merkityksen helppoudesta, SATOn monipuolisesta valikoimasta ja siitä, että SATOkoti on asukkaan elämään sopiva. Konsepti laajenee yritysmielikuvan tukemiseen ja toimii myös SATOn allekirjoituksena. Mainonnan tyyli pyrkii erottumaan ja vahvistamaan tavoiteltuja brändin ominaisuuksia, erityisesti inhimillistä ja kotoisaa.” toteaa Laamanen SATOlta.
Grundlagelle kyseessä on merkittävä avainasiakkuus. ”Kasvua on haettu laajentumalla viime elokuussa Turun lisäksi Helsinkiin. Vaikka asiakkuuksia on koko kolmivuotisen historiamme ajan tehty myös pääkaupunkiseudulle, on toimisto Helsingissä madaltanut kynnystä ottaa meihin yhteyttä. Asiakaslupauksemme Et saa mitä tilaat, saat mitä tarvitset. haastaa meitä päivittäin miettimään, millä markkinoinnin tulokulmalla asiakkaidemme liiketoiminta nytkähtää oikeaan suuntaan. Asiakastyytyväisyyttä mittaavan Vuoden Toimisto -tutkimuksen mukaan olimmekin oman kategoriamme ykkösiä juuri strategisessa osaamisessa, aloitteellisuudessa ja yhteistyön kehittämisessä. Tästä on hyvä jatkaa myös SATOn kanssa.” tiivistää Grundlagen perustaja Mari Tauler.