Majuri vaihtoi ylipäällikkönsä Niinistöstä Tauleriin

Julkaistu 27.11.2020 11:07 | Päivitetty 14.09.2023 13:15

Majuri vaihtoi ylipäällikkönsä Niinistöstä Tauleriin

Grundlagen iskukyky voimistui, kun yrityksen taustavoimana vaikuttanut James Mashiri siirtyi täysipäiväisesti palvelukseen datan ja analytiikan sekä digitaalisen markkinoinnin strategiseksi suunnittelijaksi.

Ohjukset ja panssari vaihtuivat dataan ja strategiaan

Puolustusvoimissa 24 vuoden uran tehnyt majuri Mashiri on palvellut ylipäälliköitä Ahtisaaresta Haloseen ja Niinistöön. Puolustusvoimissa James on kouluttanut yli tuhat sotilasta, kehittänyt suomalais-ruotsalaista sotilasyhteistyötä, vastannut miljoonien eurojen hankinnoista ja vetänyt useita kehittämisprojekteja, joiden tuloksena on ollut tuhansia tunteja enemmän aikaa ydintoiminnalle, eli aseellisen taistelun harjoittelulle. Turvallisuuteen intohimoisesti suhtautuvalle majurille tärkeintä työssä on se, että kaikki ratkaisut helpottavat työntekoa ja vapauttavat työpanosta itse ydintoimintaan.

"Olen jo pitkään odottanut mahdollisuutta tehdä sataprosenttisesti töitä Grundlagessa. Puolustusvoimista on tietysti haikeaa lähteä, mutta ylipäällikön vaihtaminen Niinistöstä Tauleriin tuntuu juuri oikealta ja motivoivalta. Marin johtajuus, kokemus ja näkemyksellisyys on luonut kasvuyrityksen, jossa tehdään aivan huikeita projekteja. Olin kuvitellut mainosalan kovin taktiseksi ja pintakoreaksi, mutta yllätyin siitä kuinka tarkkaan, perusteellisesti ja määrätietoisesti asiakkaiden liiketoimintaa ja sen kehittämistä suunnitellaan. Metodit ja aikajänne muistuttavat sodan ajan operatiivista suunnittelua, mutta toisin kuin armeijassa taistelun lopputulos on heti näkyvissä eikä se ole mikään sotapeli", julistaa Mashiri.

Datatykki kasvattaa Grundiksen luovaa tulivoimaa

Grundlagen arvolupaus– Et saa mitä tilaat, saat sen mitä tarvitset – konkretisoituu Jamesin yhdistäessä datan, analytiikan, järjestelmät ja sovellukset osaksi Grundlagen tiimin luovia toteutuksia.

"On mahtavaa, että saamme Jamesin analyyttiset aivot täysipäiväisesti käyttöömme. Haluan tarjota asiakkaillemme luovuuden lisäksi myös parhaan tietoperustaisen ymmärryksen ja näkemyksen brändin luomiseen. Jamesin tuoma data-, digi- ja teknologiaosaaminen vahvistaa Grundlagen suorituskykyä. Se tuo asiakkaillemme entistä syvällisempiä ja kattavia ratkaisuja liiketoiminnan tueksi", Tauler kiteyttää.

Grundlagen liiketoiminta on kasvanut kovalla vauhdilla. Vuoden 2020 uusia asiakkuuksia ovat FCG, Kauppakeskus Mylly, teknologiayhtiö Siili Auto, palkittu suomalaisen muotoilun ja muodin myymäläkonsepti PUF, viinien maahantuoja Vinum Import, uudet brändit MEC ja Free tutulta asiakkaalta Berneriltä sekä viisi start-up yritystä, joiden joukossa on muun muassa alansa johtava tekoäly-yritys.

Muita uusia rekrytointeja on tehty alkusyksyn aikana kolme, Eemeli Rantasalo, Lauri Lönn, Henna Lindeman.

Grundlage työllistää tällä hetkellä 11 luovan alan asiantuntijaa. Liikevaihto nousee tänä vuonna yli miljoonaan euroon.