KAUPPAKESKUS AINOAN STRATEGIA JA BRÄNDI UUDISTUI
Julkaistu 25.05.2023 11:58 | Päivitetty 14.09.2023 13:15
Espoon Tapiolan kauppakeskus AINOA sijaitsee tutkitusti keskellä Suomen ostovoimaisinta asiakaskuntaa. Mennyt vuosi oli pian 10 vuotta täyttävän AINOAn ennätysvuosi. Myynti kasvoi 13 % edellisvuoteen nähden, kun kauppaa tehtiin yhteensä 207 miljoonalla eurolla. Kävijämäärän kehitys oli edelliseen vuoteen verrattuna +22 % sisältäen myös kaikkien aikojen kävijäennätyskuukauden (11/22).
“Pitkäjänteinen kehitystyö on kannattanut ja AINOA on lunastanut paikkansa uutena Tapiolan keskustana kattojen alla. Strategiamme on juuri valmistunut ja visiomme on olla sekä vastuullinen parhaan palvelun kauppakeskus että alueen asukkaiden, laajan kulttuuritarjonnan ja kaupan yhteen kokoava voima. Siksi arvoissamme korostuvatkin tuloksellisuuden ja rohkeuden lisäksi hyväntahtoisuus, yhdessä tekeminen ja intohimo. Pääkaupunkiseudun suurin kauppakeskus me emme sadan liikkeemme voimin ole, mutta suuri voi olla monella tapaa.”, alustaa AINOAn kaupallinen johtaja Marja-Liisa Finska.
AINOA-brändin lupaus Sydämeltään suuri syntyi strategisen markkinointitoimisto Grundlagen käsissä. “Lupauksessa yhdistyy AINOAn arvojen mukaisen, joka suuntaan ulottuvan hyvän naapuruuden lisäksi Taloustutkimuksen tekemän kauppakeskustutkimuksen esiin nostamat AINOAn vahvuudet. Kiistattomiksi vahvuuksiksi tutkimuksessa nousivat asiakkaiden kokema siisteys, turvallisuus ja viihtyisyys. AINOA koettiin toiseksi olohuoneeksi, jossa viihdytään ja jossa on kiireetön, ruuhkaton tunnelma. Strategia elää siis jo vahvasti asiakasrajapinnassa.”, toteaa Grundlagen strategiajohtaja Sari Heinilä.
AINOAn yhteistyö Grundlagen kanssa käynnistyi kilpailutuksen jälkeen tammikuussa ja uudistunut brändi lanseerattiin toukokuun alussa. “Grundlage on onnistunut kiteyttämään olemuksemme loistavasti niin lupaukseen kuin uuteen ilmeeseenkin. Grundlagen kanssa kaksi sydämeltään suurta kohtasi ja meidät vakuuttaneen strategisen sekä luovan osaamisen lisäksi meille tuli vahva luotto, että tämän porukan kanssa töitä tehdään samassa veneessä yhteisen hyvän eteen.”, tiivistää vielä AINOAn markkinointipäällikkö Ria Leppävuori.
Lisätietoa:
Grundlage
Sari Heinilä
Strategiajohtaja
sari.heinila@grundlage.fi
AINOA
Marja-Liisa Finska
Kaupallinen johtaja
marja-liisa.finska@lahitapiola.fi
Ria Leppävuori
Markkinointipäällikkö
ria.leppavuori@lahitapiola.fi