Grundlage teki näyttävän brändiuudistuksen Varsinais-Suomen suurimmalle kauppakeskukselle – “Kyllä tämä on herättänyt tunteita”

Julkaistu 18.10.2021 07:30 | Päivitetty 14.09.2023 13:15

Kauppakeskus Mylly on julkistanut uudistuneen brändinsä sopivasti 20-vuotisjuhlavuotenaan. Ensimmäisenä ja vahvimmin kuluttajille ja sidosryhmille näkyy visuaalinen uudistus, mutta todellisuudessa työtä on tehty reilu vuosi ja brändi tarkasteltu läpikotaisin aina brändipersoonaa ja asiakaspolkua myöden. Bränditoimistokumppanina uudistuksessa on ollut mainostoimisto Grundlage.

Kauppakeskus Myllyn uusi merkki

Kauppakeskus Myllyn uusi merkki

Uudistuksen tavoitteena on vastata vuosien saatossa muuttuneen kauppakeskuksen nyky- ja ennen kaikkea tulevaisuuden tavoitteeseen olla elämyksellinen kauppakeskus ja vierailukohde.

“Olen haljeta innosta, kun vihdoin yli vuoden kestänyt projekti näkee päivänvalon. Harva brändi näyttää samalta kuin aloittaessaan. 20-vuotiaan Myllyn uusi logo ja ilme kuvastaa paremmin sitä tulevaisuuden elämyksellistä Myllyä, johon lähdemme nyt määrätietoisesti tähtäämään”, iloitsee Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen.

Uudistuvan Myllyn ensimmäiset ja näkyvimmät muutokset ovat uusi visuaalinen ilme ja logo, tunnusmusiikki ja julkisivuremontti.

Mainostoimisto Grundlagen ja Kauppakeskus Myllyn yhteistyö alkoi vuosi sitten. Brändiuudistus oli kumppaneiden ensimmäinen ja suurin yhteinen projekti tähän mennessä.

“Tässä yhteistyössä ei ollut kuherruskuukautta. Kyllä me heittäydyttiin suoraan ahtojäähän ja ratkomaan ajan saatossa syntynyttä brändin ja liiketoiminnallisten tavoitteiden välistä kuilua – sitä, että Myllyn brändi oli jäänyt liiketoiminnasta jälkeen”, kuvailee Grundlagen suunnittelujohtaja Heidi Haila lähtötilannetta.

“Harvoin pääsee asiakkaan kanssa aloittamaan puhtaasti ytimestä. Tiimin kanssa paneuduimme erilaisiin bränditeorioihin, peilasimme brändipersoonaa muun muassa Jungin brändiarkkityyppeihin, suunnittelimme brändin visuaalista identiteettiä syvällisesti väriteorioiden ja kilpailijakartoitusten pohjalta ja peilasimme syntyvää brändiä kuluttajien mielikuviin. Kyllä tämä on herättänyt tunteita ja keskustelua, koska Mylly on monelle varsinaissuomalaiselle tärkeä brändi”, Haila jatkaa.

Tänään 18.10. julkaistu Myllyn uusi logo ja visuaalinen identiteetti on jalkautettu kaikkiin kohtaamispisteisiin Myllyn ikonisesta tornista verkkosivustolle, mainontaan, b2b-viestintään ja myynnin materiaaleihin. Uusi brändi herää eloon myös asiakaspalvelussa, yllätyksellisissä kohtaamisissa, liikkeiden, ravintoloiden ja keväällä 2022 Myllyyn avattavan Finnkinon tarjonnassa sekä koko kauppakeskuskonseptin jatkuvassa kehitystyössä.

Mittava brändiuudistus on vaatinut useanlaista erityisosaamista ja suunnittelussa ja tuotannoissa onkin hyödynnetty laajasti suomalaista osaajaverkostoa. Mukana projektissa ova olleet muun muassa kulttuuriantropologi ja konsultti Tom Selänniemi, äänisuunnitteluyhtiö Bananas Dulce, tuotantoyhtiöt Cocoa, FLC ja Boutique, painotalo Grano ja monet muut oman alansa asiantuntijat.

Myllyn toimitusjohtajana 2019 aloittanut Mari Hantula näkee Grundlagen kanssa yhdessä tehdyn brändiuudistuksen lähtölaukauksena Myllyn uuteen aikakauteen.

“Kauppakeskuksen perustoiminto on tietenkin toimitilavuokraus ja sitä kautta tuotteiden ja palveluiden myyminen, mutta me olemme entistä enemmän myös viihtymisen alusta. Kauppakeskusten on luontevaa tarjota lisäsyitä tulla ja viihtyä. Me haluamme olla tässä edelläkävijöitä. Entistäkin vetovoimaisempi brändi, joka näkyy ja kuuluu johdonmukaisesti kaikissa kohtaamisissa, on yksi avaintekijä onnistumisessa”, summaa Hantula Myllyn brändiuudistuksen roolia ja katsoo kohti Myllyn tulevaisuuden strategiaa.

Alueensa suurimpana Kauppakeskus Mylly on yksi mainostoimisto Grundlagen merkittävistä asiakkaista Varsinais-Suomessa. Mari Taulerin perustama Grundlage on vuoden aikana laajentanut toimintaa uusien asiakkaiden hankinnalla, osaajien rekrytoinnilla sekä maantieteellisesti perustamalla toimiston Helsinkiin. Grundlage työllistää lähes parikymmentä ammattilaista Turussa ja Helsingissä.


Lisätiedot:

Toimitusjohtaja Mari Tauler, Mainostoimisto Grundlage, puh. 050 590 7856 tai mari.tauler@grundlage.fi

Suunnittelujohtaja Heidi Haila, Mainostoimisto Grundlage, puh. 040 748 0860 tai heidi.haila@grundlage.fi

Markkinointipäällikkö Meri Hakulinen, Kauppakeskus Mylly, puh. 040 025 6881

tai meri.hakulinen@kauppakeskusmylly.fi


Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee liki kuutta miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. www.kauppakeskusmylly.fi

Grundlage on mainostoimisto, jolta et saa mitä tilaat, saat mitä tarvitset. Toimisto keskittyy ratkomaan asiakkaiden liiketoiminnallisia haasteita strategisen markkinoinnin keinoin. Yritys työllistää lähes 20 ammattilaista Turussa sekä Helsingissä. https://grundlage.fi/