Grundlage aloittaa Varsinais-Suomen suurimman kauppakeskuksen bränditoimistona – nopeasti kasvanut turkulainen mainostoimisto yksi koronakevään voittajista
Julkaistu 20.08.2020 08:00 | Päivitetty 14.09.2023 13:15
Mainostoimisto Grundlage on valittu Kauppakeskus Myllyn bränditoimistoksi. Alkuvuoden kestäneeseen perusteelliseen kilpailutukseen osallistui kymmenen toimistoa.
Myllyn markkinointipäällikkö Meri Hakulinen toteaa Grundlagen vakuuttaneen kokonaisvaltaisesti.
“Kilpailutuksen tavoitteena oli löytää strateginen kumppani Myllyn markkinoinnin kokonaiskonseptin kehittämiseen. Grundlagen liiketoimintaymmärrys, toimintamalli, näkemyksellisyys ja intohimoinen asenne vakuuttivat meidät heti. Lähdimme tekemään yhteistyötä elokuussa, ja asiakkaille näkyviä toimenpiteitä julkaistaan Myllyn 20-vuotisjuhlavuonna 2021”, Hakulinen kertoo.
Puolitoistavuotiaan Grundlagen perustaja ja toimitusjohtaja Mari Tauler toteaa tiimin olevan vähintään yhtä innoissaan tulevasta myllystä.
“Laitamme aina kaiken peliin ja se tuottaa tulosta. Oli mahtavaa saada mittautettua omaa tasoaan kattavassa kilpailutuksessa, jossa niin yrityksen tunnusluvut, henkilökohtaiset ominaisuudet kuin referenssit tutkailtiin julman tarkasti. Hyvä etten todistuksia kaivanut laatikosta”, Tauler nauraa ja jatkaa: “Myllyn oma osaaminen markkinasta, kuluttajista sekä tutkimustulosten hyödyntämisestä on täysin omaa luokkaansa, joten perustoimistotason ymmärryksellä ei tämän porukan kanssa pitkälle pötkitä. Palvelulupauksemme Et saa mitä tilaat, saat sen mitä tarvitset sopii mitä parhaiten Myllyn kaltaisille yrityksille, joiden tavoite on muovata liiketoimintaa nopeasti ja tehokkaasti, mutta aina hyödyntäen jo aiemmin rakennettua kivijalkaa.”
“Kauppakeskus Myllyllä on toki vahva ja tunnettu brändi jo ennestään. Alueellisesti merkittävänä toimijana ei kuitenkaan voi olla tyytyväinen jo saavutettuun, vaan täytyy aina pyrkiä eteenpäin. Mylly tarvitsee huippuluokan tekijät taakseen ja mielestäni Grundlage lunasti nämä odotukset heti kilpailuvaiheessa. Lähdemme tavoitteellisesti ja systemaattisesti rakentamaan Myllyn tarinaa seuraaville vuosille yhdessä Grundlagen tiimin kanssa, toteaa Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula.
Koronakeväästä huolimatta Grundlagen liiketoiminta on kehittynyt vauhdilla. Uusia asiakkuuksia taloon on vuoden alusta tullut Myllyn lisäksi neljä: konsulttitalo Finnish Consulting Group, teknologiayhtiö Siili Auto, palkittu suomalaisen muotoilun ja muodin myymäläkonsepti PUF ja viininmaahantuoja Vinum Import kymmenine tuotebrändeineen.
Uusia rekrytointeja on tehty kesän aikana jo kaksi ja lisää porukkaa marssii kivijalkaan loppuvuoden 2020 aikana.
Grundlage työllistää tällä hetkellä 10 luovan alan asiantuntijaa. Liikevaihdon odotetaan nousevan tänä vuonna noin miljoonaan euroon.