Blogi

AINOAN tiimi Grundlagen Kanavarannan toimistolla

KAUPPAKESKUS AINOAN STRATEGIA JA BRÄNDI UUDISTUI

“Pitkäjänteinen kehitystyö on kannattanut ja AINOA on lunastanut paikkansa uutena Tapiolan keskustana kattojen alla. Strategiamme on juuri valmistunut ja visiomme on olla sekä vastuullinen parhaan palvelun kauppakeskus että alueen asukkaiden, laajan kulttuuritarjonnan ja kaupan yhteen kokoava voima," kertoo AINOAn kaupallinen johtaja Marja-Liisa Finska.

katso lisää
Saaristomeren Suojelurahaston kampanjan pääviesti on Meissä virtaa Saaristomeri. Meitä jokaista tarvitaan turvaamaan Saaristomeren elinvoimaisuus.

Sinussakin virtaa Saaristomeri – arvostettu säätiö uudisti ilmeensä ja kerää nyt ajatuksia herättävällä kampanjalla varoja Saaristomeren tulevaisuudelle

Saaristomeren Suojelurahasto on organisaatio, joka rahoittaa konkreettisia vesiensuojelutoimia ja käytännön hankkeita, joilla turvataan Saaristomeren elinvoimaisuus. Herkän Saaristomeren keskisyvyys on vain 23 metriä, vettä on vähän ja sekin vaihtuu hitaasti. Tutustu Saaristomeren Suojelurahaston hankkeisiin täällä: https://www.meissavirtaasaaristomeri.fi/

katso lisää
Vuoden Mainos -voittaja Aarikka

Grundlage Vuoden Mainos -kilpailun voittaja jo toista vuotta peräkkäin – Eka Ruolalle toinen elämäntyöpalkinto kuukauden sisään

Tämän vuoden kisassa menestyneellä Grundlagella oli shortlistalla yhteensä yhdeksän työtä. Kilpailun pääpalkinnon lisäksi toimiston suunnittelema Aarikan brändityö voitti Paras Suunnittelu -sarjan. Paras Toteutus -sarjan voittivat Grundlagen ja simelius simeliusten yhteistyössä suomalaisen muodin ja designin kivijalka- ja verkkokauppa Puffille suunnittelemat ja toteuttamat brändikuvat.

katso lisää
Kuvassa vasemmalla SATOn Laura Laamanen ja Grundlagen Sari Heinilä

Suomen tunnetuin vuokranantaja SATO valitsi strategiseksi mainostoimistokumppanikseen Grundlagen

SATO kilpailutti mainostoimistokumppanuuden alkuvuonna. ”Vuokra-asumisen markkina on jatkuvassa muutoksessa. Vaikka SATO on yksi Suomen suurimpia vuokranantajia ja brändinä erittäin hyvin tunnettu, arvolupaus ja brändin positio kaipasivat kirkastamista. Grundlagessa meidät vakuutti ennen kaikkea kirkas ja selkeä näkemys", kertoo SATOn markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Laamanen.

katso lisää
Luovuus on kriittinen työelämän kyky, jota tarvitaan vauhdittamaan toimintatapojen uudistamista jauusien teknologioiden hyödyntämistä, tuottamaan kaupallisia innovaatioita ja tekemäänsuomalaisesta työelämästä maailman parasta.

Luovuudesta kilpailuetu Oy Suomi AB:lle

Luovuus on kriittinen työelämän kyky. Luovuutta tarvitaan vauhdittamaan toimintatapojen uudistamista, uusien teknologioiden
hyödyntämistä, kehittämään työelämän innovaatioita, tuottamaan kaupallisia innovaatioita ja tekemään suomalaisesta työelämästä
maailman parasta.

katso lisää
Kavallin maajohtaja Carl Tilgmann ja Kampin myymäläpäällikkö Shekhar Acharya

Ruokaostosten pikatoimittaja Kavall kattaa ultranopeilla 10 minuutin toimituksillaan nyt koko Helsingin keskustan

Ruotsalainen ruokaostosten toimittaja Kavall avaa uuden myymälän Kampissa ja kattaa näin palvelullaan koko Helsingin keskustan. Kavall tarjoaa palvelun mobiilisovelluksen kautta, jossa asiakas tekee tilauksen, minkä jälkeen tuotteet kootaan Kavallin lähivarastossa ja yhtiön työntekijä toimittaa ne sähköpyörällä asiakkaan ovelle kymmenessä minuutissa kiinteällä 1,99 euron toimitusmaksulla.

katso lisää
Kauppakeskus Myllyn uusi merkki

Grundlage teki näyttävän brändiuudistuksen Varsinais-Suomen suurimmalle kauppakeskukselle – “Kyllä tämä on herättänyt tunteita”

Kauppakeskus Mylly on julkistanut uudistuneen brändinsä sopivasti 20-vuotisjuhlavuotenaan. Ensimmäisenä ja vahvimmin kuluttajille ja sidosryhmille näkyy visuaalinen uudistus, mutta todellisuudessa työtä on tehty reilu vuosi ja brändi tarkasteltu läpikotaisin aina brändipersoonaa ja asiakaspolkua myöden. Bränditoimistokumppanina uudistuksessa on ollut mainostoimisto Grundlage.

katso lisää
Kansainväliseen esiintyjäjoukkoon kuuluu muun muassa modernista sirkuksesta tunnettu Uniflow

Elämystoimialan merkittävät tahot maalla ja merellä yhdistivät voimansa – tältä näyttää bileiden uusi aikakausi

"Tapahtuma-alalla ollaan menty sirkkelin läpi. Nyt jäljelle jää ne, jotka on pystyneet uudistumaan ja luomaan jotain sellaista, mikä saa porukan taas liikkeelle. Fiksuintahan oli, että Suomen elämysskenen kovimmat nimet lyö tässä kohtaa viisaat päät yhteen. Syntyi the weekend, bilekonsepti, jollaista täällä päin ei olla koskaan ennen nähty", kertoo ravintolatoimenjohtaja Mira Ritasmäki.

katso lisää
Grundlage Helsingin vetäjä Sari Heinilä perustaja Mari Taulerin syleilyssä Kanavarannassa

SARI HEINILÄ TUO MAINOSTOIMISTO GRUNDLAGEN HELSINKIIN

McCann Helsingin entinen toimitusjohtaja ja hasan & partnersin sekä TBWA Helsingin johtoryhmissä pitkään vaikuttanut Sari Heinilä on aloittanut 1.8. Grundlagen strategiajohtajana sekä Helsingin toimiston vetäjänä. Turkuun reilut kaksi vuotta sitten perustettu toimisto on onnistunut kasvamaan tahtiin, joka tässä kohtaa vie luonnollisesti kohti laajentumista.

katso lisää
Vuoden Mainos -kilpailun voittajaladyt, Hakola ja Tauler, lavalla sekä kilpailun tuomarit Jani Halme ja Eka Ruola.

Grundlage ja Hakola tyhjensivät Vuoden Mainos -kilpailun palkintopöydän

Turun alueella jo yli 20 vuotta järjestettyjen Turun Markkinointiliiton Vuoden Mainos -kilpailujen voittajat julkistettiin virtuaaligaalassa perjantaina 26.3.2021. Kilpailuun ilmoitettiin äärettömän tasokas ja laaja kattaus töitä koronavuoden asettamista vaikeuksista huolimatta. Vuoden Mainos Grand Prix -pääpalkinnon voitti Grundlage Hakolalle suunnittelemallaan Ystävät-malliston kampanjalla.

katso lisää

Kauppakeskus Myllyn Nuoret radalle -hanke

Kauppakeskus Myllyn toimitusjohtaja Mari Hantula ryhtyi toimeen ja kutsuu nyt yrityksiä osallistumaan Nuoret radalle -hankkeeseen. Tavoitteena on saada järjestettyä nuorille luvallisia harrastusmahdollisuuksia ja samalla lisätä yleisten parkkialueiden turvallisuutta. Jos kaikki alueen isot toimijat yhdistävät voimansa, on meillä mahdollisuus kanavoida nuorten energiaa positiivisiin asioihin.

katso lisää

Majuri vaihtoi ylipäällikkönsä Niinistöstä Tauleriin

Olin kuvitellut mainosalan kovin taktiseksi ja pintakoreaksi, mutta yllätyin siitä kuinka tarkkaan, perusteellisesti ja määrätietoisesti asiakkaiden liiketoimintaa ja sen kehittämistä suunnitellaan. Metodit ja aikajänne muistuttavat sodan ajan operatiivista suunnittelua, mutta toisin kuin armeijassa taistelun lopputulos on heti näkyvissä eikä se ole mikään sotapeli, julistaa Mashiri.

katso lisää
Lauri Lönn

Nopeat kädet ja kirkas mieli

Grundlagen suunnittelutiimiä on vahvistanut elokuusta alkaen sisällöntuottaja, kirjoittaja sekä konseptisuunnittelija Lauri Lönn. Hän siirtyi Grundlagen riveihin kansainvälisesti palkitusta markkinointiteknologiatoimisto ID BBN:stä.

katso lisää
Hakolan Ystävät-mallistoon on koottu kotimaisen designin rakastettuja klassikoita, tulevia merkkiteoksia ja valloittavia yllättäjiä.

Mainostoimisto Grundlage ideoi Hakolan Ystävät-malliston ja uuden myyntikanavan designyrityksille

“Koronaviruksen aiheuttama tilanne pakottaa meidät markkinoinnin asiantuntijat pohtimaan monelta eri näkökulmalta käsissä olevien brändiemme markkinointia ja viestintää. Yleensä meillä on kenkä kaasulla, mutta pitää osata vetää käsijarrusta ja lähteä liikkeelle uudelleen. Normaalisti tehdään u-käännös, mutta me teimmekin Hakolalla h-käännöksen. Näin Ystävät-mallisto sai alkunsa.", kertoo Tauler.

katso lisää
Grundlage sijaitsee nimensä mukaisesti kivijalassa. HejHylje! toimii toimiston näyttävänä maamerkkinä. Hylkeen kimpussa tällä kertaa ovat Laura Andersson, Heidi Haila ja Mari Tauler.

TBWA:lta ja hasanilta vahvistuksia uuteen turkulaiseen toimistoon.

​Turkulainen luova kollektiivi Grundlage on nyt ensisijaisesti mainostoimisto.
Grundlagen rivit vahvistuivat keväällä, kun TBWA:n Janne Kuntun jälkeen Mari Taulerin tiimiin liittyivät hasan & partnersin entinen luova suunnittelija Laura Andersson ja TBWA Helsingissä asiakkuusjohtajan roolissa ja johtoryhmän jäsenenä toiminut Heidi Haila.


katso lisää
Janne Kunttu on palkittu graafinen suunnittelija ja Taideakatemian tuntiopettaja

Nuori mainonnan suunnittelija: näillä taidoilla menestyt!

​Digimarkkinoinnin maailma muuttuu kovaa vauhtia. Vaikka kanavia tulee ja menee, visuaalisen osaamisen ja viestinnän kysyntä ja tarve pysyvät – ja kasvavat jatkuvasti. Millä taidoilla nykyään pärjää, mitä markkinoinnin suunnittelijan täytyy osata? Janne Kunttu, palkittu graafinen suunnittelija ja Turun ammattikorkeakoulun Taideakatemian tuntiopettaja, antaa kolme kärjessä -listan.

katso lisää
Suomen roskakalat -kampanja toimi printtinä, pelinä, FB-livelähetyksenä ja oppikirjamateriaalina. Tekijät: Kuisma Väänänen ja Akseli Kouvo.

Roskakala-kampanja voitti Vuoden Mainos -kilpailun Grand Prix -palkinnon

Vuoden Mainos 2018 voittajat julkistettiin Vuoden Mainostorstain päättävässä gaalassa torstai-iltana 31.1.2019. Kilpailuun ilmoitettiin ennätysmäärä eli liki sata työtä neljässä eri sarjassa ja juniorisarjassa. Näistä 30 pääsi shortlistalle. Koko kilpailun voitti Pidä Saaristo Siistinä ry:n Roskakala-kampanja. Kaikissa sarjoissa jaettiin lisäksi kulta ja kunniamaininta.

katso lisää
Vuoden Mainos -kilpailun raati vasemmalta oikealle: Tommi Laiho, Kasper Strömman (edessä), Minna Koskelo, Sanna Laakkio, Laura Andersson, Mari Tauler (järjestäjä) ja Eka Ruola

Vuoden Mainos -kisaan ennätysmäärä eli liki sata kilpailutyötä

Vuoden Mainos -kisaan ilmoitettiin ennätysmäärä, liki sata kilpailutyötä, joista shortlistalle pääsi 30 viidessä eri kategoriassa. Vuoden Mainos -kilpailu on osa Vuoden Mainostorstaita, joka järjestetään Turussa 31.1. Kilpailuun osallistuneet työt ovat niin sovelluksia, verkkosivustoja, kokonaisia kampanjoita kuin julisteita. Kilpailun voittajat julkistetaan gaalassa torstai-iltana Logomossa.

katso lisää
Mainostorstain primus motor on Mari Tauler. Kuva: James Mashiri

Vuoden Mainostorstai tekee Turusta markkinointiviestinnän keskipisteen

​Turussa tehdään erinomaista markkinointiviestintää, jota on mahdollista nähdä ja kuulla Vuoden Mainostorstaissa. Alan ykköstapahtumaksi vakiintunut Vuoden Mainostorstai on sekä tilaisuus nähdä vuoden parhaita töitä että kuulla alan kärkinimiä. Vuoden Mainostorstai koostuu seminaarista, kilpailusta ja gaalasta. Osallistua voi kaikkiin kolmeen, yhteen tai kahteen.

katso lisää
Mari Tauler ja Janne Kunttu voittivat tammikuussa ”Paras tulos” -sarjan Vuoden Mainos -kilpailussa LV:n brändiuudistuksella. Janne Kunttu palkittiin kisassa parhaana nuorena suunnittelijana. Tiimi pääsi myös Effie-shortlistalle. Kuva: Jaska Poikonen

Grundlagessa kasvaa unelmatiimejä

Jotkut työparit tai tiimit saavat toistensa osaamisen lentämään ja 1+1 on aina vähintään 3. Joskus viisi ihmistä alittaa lopputuloksessa oman päälukunsa. LV-brändin kasvuun siivittäneet Mari Tauler ja Janne Kunttu pohtivat, miten luovaa työtä pitäisikään tehdä ja miten unelmatiimi syntyy.

katso lisää
Grundlage.fi etusivu on verkossa epätavallinen kollaasi

Miksi kaikkien kotisivut muistuttavat toisiaan?

​Verkkoon suunnittelemisen modulaarinen perusta eli gridi-ajattelu tekee kivoja responsiivisia sivuja, jotka kuitenkin usein kovin paljon muistuttavat toisiaan. Luova kollektiivi Grundlagelle piti saada jotakin muuta: Juuri niin särmikäs, moniulotteinen, hullu, luova ja villi ratkaisu kuin kaikki sen tekijät. Näyteikkuna siitä, mihin tässä talossa kyetään. Ja se myös tehtiin.

katso lisää

Uudistunut Markkinointiliitto auttaa yksilöt ja yritykset kasvun tielle

Uudistunut MARK Suomen Markkinointiliitto on jäsentensä ammatillisen kehittymisen asialla sekä yksilön tasolla että valtakunnallisesti. Modernin markkinoinnin osaaminen on välttämätöntä jokaisen omalla urapolulla ja tarjoaa kilpailuetua osaajan palkanneelle yritykselle. Markkinoinnin avulla voi luoda rohkeaa, mutta fiksua ja kestävää kasvua, joka hyödyttää sekä ihmisiä että yrityksiä.

katso lisää
Mari Tauler on myös Vuoden Mainostorstain primus motor

MARK Turun uusi puheenjohtaja Mari Tauler haluaa auttaa aluetta menestymään

"Vaikka kaikilla on mielipide markkinoinnista, meillä asiantuntijoilla on sen osaaminen. Meidän pitää osata vakuuttaa siitä myös asiakas”, sanoo Mari Tauler, joka valittiin syyskuussa MARK Turun uudeksi puheenjohtajaksi. Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkion mukaan Tauler oli markkinoinnin monitaiturina helppo valinta uudeksi puheenjohtajaksi.

katso lisää

Vuoden Mainostorstai uudistaa alan kärkitapahtumat Turussa

Turussa vuosittain järjestettävät Mainostorstai- ja Vuoden Mainos -tapahtumat ovat jo 10 vuoden ajan tarjonneet foorumin alan keskustelulle ja tilannekatsaukselle paikallisten markkinoinnin ammattilaisten keskuudessa. Nyt tilaisuudet on yhdistetty ja tapahtumakonsepti uudistettu: Vuoden Mainostorstai järjestetään Logomossa 25.1.

katso lisää

Uudistunut Vuoden mainos -kilpailu vie Cannesiin

Vuoden parasta turkulaista mainonnansuunnittelua palkitseva Vuoden mainos -kilpailu on luonut nahkansa. Mediariippumattomat kilpasarjat ovat Paras oivallus, Paras toteutus ja Paras tulos. Koko kilpailun paras työ lähetetään edustamaan Suomea ”mainonnan olympialaisissa”, Cannes Lions -mainosfestivaaleilla.

katso lisää