Blogi

 

Mark Turun uusi puheenjohtaja Mari Tauler haluaa auttaa aluetta menestymään

Julkaistu | Päivitetty
Grundlage sijaitsee nimensä mukaisesti kivijalassa. HejHylje! toimii toimiston näyttävänä maamerkkinä. Hylkeen kimpussa tällä kertaa ovat Laura Andersson, Heidi Haila ja Mari Tauler.

TBWA:lta ja hasanilta vahvistuksia uuteen turkulaiseen toimistoon.

​Turkulainen luova kollektiivi Grundlage on nyt ensisijaisesti mainostoimisto.
Grundlagen rivit vahvistuivat keväällä, kun TBWA:n Janne Kuntun jälkeen Mari Taulerin tiimiin liittyivät hasan & partnersin entinen luova suunnittelija Laura Andersson ja TBWA Helsingissä asiakkuusjohtajan roolissa ja johtoryhmän jäsenenä toiminut Heidi Haila.


katso lisää
Janne Kunttu on palkittu graafinen suunnittelija ja Taideakatemian tuntiopettaja

Nuori mainonnan suunnittelija: näillä taidoilla menestyt!

​Digimarkkinoinnin maailma muuttuu kovaa vauhtia. Vaikka kanavia tulee ja menee, visuaalisen osaamisen ja viestinnän kysyntä ja tarve pysyvät – ja kasvavat jatkuvasti. Millä taidoilla nykyään pärjää, mitä markkinoinnin suunnittelijan täytyy osata? Janne Kunttu, palkittu graafinen suunnittelija ja Turun ammattikorkeakoulun Taideakatemian tuntiopettaja, antaa kolme kärjessä -listan.

katso lisää
Suomen roskakalat -kampanja toimi printtinä, pelinä, FB-livelähetyksenä ja oppikirjamateriaalina. Tekijät: Kuisma Väänänen ja Akseli Kouvo.

Roskakala-kampanja voitti Vuoden Mainos -kilpailun Grand Prix -palkinnon

Vuoden Mainos 2018 voittajat julkistettiin Vuoden Mainostorstain päättävässä gaalassa torstai-iltana 31.1.2019. Kilpailuun ilmoitettiin ennätysmäärä eli liki sata työtä neljässä eri sarjassa ja juniorisarjassa. Näistä 30 pääsi shortlistalle. Koko kilpailun voitti Pidä Saaristo Siistinä ry:n Roskakala-kampanja. Kaikissa sarjoissa jaettiin lisäksi kulta ja kunniamaininta.

katso lisää
Vuoden Mainos -kilpailun raati vasemmalta oikealle: Tommi Laiho, Kasper Strömman (edessä), Minna Koskelo, Sanna Laakkio, Laura Andersson, Mari Tauler (järjestäjä) ja Eka Ruola

Vuoden Mainos -kisaan ennätysmäärä eli liki sata kilpailutyötä

Vuoden Mainos -kisaan ilmoitettiin ennätysmäärä, liki sata kilpailutyötä, joista shortlistalle pääsi 30 viidessä eri kategoriassa. Vuoden Mainos -kilpailu on osa Vuoden Mainostorstaita, joka järjestetään Turussa 31.1. Kilpailuun osallistuneet työt ovat niin sovelluksia, verkkosivustoja, kokonaisia kampanjoita kuin julisteita. Kilpailun voittajat julkistetaan gaalassa torstai-iltana Logomossa.

katso lisää
Mainostorstain primus motor on Mari Tauler. Kuva: James Mashiri

Vuoden Mainostorstai tekee Turusta markkinointiviestinnän keskipisteen

​Turussa tehdään erinomaista markkinointiviestintää, jota on mahdollista nähdä ja kuulla Vuoden Mainostorstaissa. Alan ykköstapahtumaksi vakiintunut Vuoden Mainostorstai on sekä tilaisuus nähdä vuoden parhaita töitä että kuulla alan kärkinimiä. Vuoden Mainostorstai koostuu seminaarista, kilpailusta ja gaalasta. Osallistua voi kaikkiin kolmeen, yhteen tai kahteen.

katso lisää
Mari Tauler ja Janne Kunttu voittivat tammikuussa ”Paras tulos” -sarjan Vuoden Mainos -kilpailussa LV:n brändiuudistuksella. Janne Kunttu palkittiin kisassa parhaana nuorena suunnittelijana. Tiimi pääsi myös Effie-shortlistalle. Kuva: Jaska Poikonen

Grundlagessa kasvaa unelmatiimejä

Jotkut työparit tai tiimit saavat toistensa osaamisen lentämään ja 1+1 on aina vähintään 3. Joskus viisi ihmistä alittaa lopputuloksessa oman päälukunsa. LV-brändin kasvuun siivittäneet Mari Tauler ja Janne Kunttu pohtivat, miten luovaa työtä pitäisikään tehdä ja miten unelmatiimi syntyy.

katso lisää
Grundlage.fi etusivu on verkossa epätavallinen kollaasi

Miksi kaikkien kotisivut muistuttavat toisiaan?

​Verkkoon suunnittelemisen modulaarinen perusta eli gridi-ajattelu tekee kivoja responsiivisia sivuja, jotka kuitenkin usein kovin paljon muistuttavat toisiaan. Luova kollektiivi Grundlagelle piti saada jotakin muuta: Juuri niin särmikäs, moniulotteinen, hullu, luova ja villi ratkaisu kuin kaikki sen tekijät. Näyteikkuna siitä, mihin tässä talossa kyetään. Ja se myös tehtiin.

katso lisää

Uudistunut Markkinointiliitto auttaa yksilöt ja yritykset kasvun tielle

Uudistunut MARK Suomen Markkinointiliitto on jäsentensä ammatillisen kehittymisen asialla sekä yksilön tasolla että valtakunnallisesti. Modernin markkinoinnin osaaminen on välttämätöntä jokaisen omalla urapolulla ja tarjoaa kilpailuetua osaajan palkanneelle yritykselle. Markkinoinnin avulla voi luoda rohkeaa, mutta fiksua ja kestävää kasvua, joka hyödyttää sekä ihmisiä että yrityksiä.

katso lisää
Mari Tauler on myös Vuoden Mainostorstain primus motor

MARK Turun uusi puheenjohtaja Mari Tauler haluaa auttaa aluetta menestymään

"Vaikka kaikilla on mielipide markkinoinnista, meillä asiantuntijoilla on sen osaaminen. Meidän pitää osata vakuuttaa siitä myös asiakas”, sanoo Mari Tauler, joka valittiin syyskuussa MARK Turun uudeksi puheenjohtajaksi. Markkinointiliiton toiminnanjohtaja Sanna Laakkion mukaan Tauler oli markkinoinnin monitaiturina helppo valinta uudeksi puheenjohtajaksi.

katso lisää
Mari Tauler ja Anmari Korpinen, Grundlage

Saga Communicationsin Anmari Korpinen: Palveluntarjoajat ovat unohtaneet palvella asiakasta

Viime vuosina murroksessa ei ole ollut ainoastaan media. Markkinointi- ja viestintäalan toimijat ovat jo pitkään käyskennelleet toistensa tonteilla ja tehneet palveluiden ostamisesta entistä vaikeampaa. Olipa asiakasyritys vailla markkinoinnin strategiaosaamista, brändäystä, somesuunnitelmaa, maksettua tai ansaittua medianäkyvyyttä, niin kaikkea tätä tuntuvat tarjoavan ihan kaikki.

katso lisää

Vuoden Mainostorstai uudistaa alan kärkitapahtumat Turussa

Turussa vuosittain järjestettävät Mainostorstai- ja Vuoden Mainos -tapahtumat ovat jo 10 vuoden ajan tarjonneet foorumin alan keskustelulle ja tilannekatsaukselle paikallisten markkinoinnin ammattilaisten keskuudessa. Nyt tilaisuudet on yhdistetty ja tapahtumakonsepti uudistettu: Vuoden Mainostorstai järjestetään Logomossa 25.1.

katso lisää

Uudistunut Vuoden mainos -kilpailu vie Cannesiin

Vuoden parasta turkulaista mainonnansuunnittelua palkitseva Vuoden mainos -kilpailu on luonut nahkansa. Mediariippumattomat kilpasarjat ovat Paras oivallus, Paras toteutus ja Paras tulos. Koko kilpailun paras työ lähetetään edustamaan Suomea ”mainonnan olympialaisissa”, Cannes Lions -mainosfestivaaleilla.

katso lisää